top of page

PROFESSIONEEL, EFFECTIEF EN BEWUST COMMUNICEREN

 

 

Basisprogramma’s

☆ Van Klacht naar Compliment

 

Mindset & kennis klachten

  • Kennismaken & opbouwen vertrouwen

  • Mindset fixed en growth (zie je de klacht of het compliment?)

  • Wat zijn klachten en wat zijn complimenten

  • Wet van snuf (Jos Burgers)

  • Gegronde en ongegronde klachten

  • De emotie 

  • De fasen in het klachtgesprek

  • Slimme gesprekstechnieken & timing van technieken

  • Inspelen op de behoefte achter de klacht en het gedrag (emotie) van de ‘klager’

  • Power of words en positiviteit

  • Actuele klachten bespreken

  • Welk kanaal past het beste?

  • Voorkomen van discussies en schuldvraag

 

Doelgroep 
Professionals die willen groeien, die een betere adviseur willen worden en meer willen bereiken in gesprekken. 

 

Het totale programma bestaat uit een aantal opeenvolgende logische stappen waarin mindset en vaardigheden centraal staan. Tijdens het programma zal theorie afgewisseld worden met de praktijk. Het geleerde wordt toegespitst op de eigen werksituatie. De trainer maakt gebruik van een inventarisatieformulier om doelgericht de nodige accenten in het programma te leggen. Het programma is vooral zeer praktisch, leren door te doen.


 

Geloven in..
De kracht van bewust zijn wat je communiceert en vooral hóe je communiceert. Welke technieken zet je in en hoe maak jij verbinding met jouw klant? Wat is de relatie van taalgebruik en het brein van de ander? Met een open mindset en oog voor detail zet ik mijn ervaring, expertise en enthousiasme in, om jouw  mindset op scherp te zetten en jouw vaardigheden naar een hoger niveau te tillen. Zodat jij zorgt voor een positieve gesprekservaring? 

 

bottom of page