TRAINING&

COACHING

on the job

Hieronder vind je een aantal mogelijkheden van wat PiPtraining aanbiedt.

Zoek je iets anders? Wil je sparren? Neem dan contact met mij, 06 37 199 572

PiP gebruikt LSD

Programma? 

Om een gedragsverandering tot stand te brengen heeft 1 training meestal meer nodig om patronen los te laten en nieuwe in te slijten. Ik geloof dan ook in een combinatie van diverse trainingssessies, verantwoordelijkheid bij de juiste persoon, vertrouwen voelen (vanuit de organisatie) gevolgd door coaching on the job voor de transfer naar de praktijk en borging. 

De basis van onze programma's starten altijd met het goed beheersen van LSD = Luisteren, Samenvatten en Doorvragen.

Dit lijkt heel simpel. Toch blijkt in de praktijk dat dat niet zo is. Door verschillende redenen; mensen horen graag wat ze willen horen, we vullen regelmatig antwoorden in vanuit onze eigen ervaring en we vullen liever iets in dan dat we goed doorvragen om maar niet te hoeven confronteren. Alles is met een goede intentie, alleen werkt het averechts, de ander krijgt bijvoorbeeld het gevoel dat hij/zij zich niet serieus genomen voelt, of voelt zich niet betrokken. Als jij luistert om de ander echt te horen, een logische structuur aanbiedt met behulp van een passende samenvatting en (open) doorvragen stelt waarin je de ander oprecht betrekt bij het gesprek. (En natuurlijk laat je je ego thuis, want deze zit nog wel eens in de weg tijdens gesprekken. Als je je aangevallen voelt door iets dat wat de ander zegt of hoe de ander iets zegt, grote kans dat je daar primair op reageert met een aanval  - jij hebt dit niet aan mij verteld.. - of je schiet in de verdediging - ja maar ik wist dat niet..- ).  Merk je dat je gesprekken veel meer opleveren, zowel in de gesprekken waar het om service gaat, als in commerciële gesprekken en ook bij weerstand gesprekken. Het start wat PiP betreft met een positieve mindset en bewust zijn van wat jouw gedrag doet met een ander.    

De programma's die wij trainen bestaan dan ook uit meerdere, opeenvolgende logische stappen waarin mindset en vaardigheden centraal staan. Iedereen start bij 'zelf verantwoordelijkheid nemen' en nadenken over de huidige situatie, de gewenste situatie en hoe daar te komen. IEMT (Integral Eye Movement Therapy) is een mogelijke toevoeging voorafgaand aan de training, waarbij er in een kort tijdbestek bepaalde patronen en negatieve gedachten doorbroken worden. (informatie volgt: meer grip met PiP)

 

Wat PiP tenminste verwacht van haar opdrachtgevers; dat er positieve aandacht is voor de deelnemers voorafgaand, tijdens en na het programma. Een persoonlijke aftrap van het programma vanuit de leidinggevende draagt enorm bij aan het succes en welslagen voor een structurele en duurzame gedragsverandering.     

Startende professionals

☆ die met een klantgerichte mindset, professioneel & effectief willen communiceren en/of telefoneren

☆ die met een klantgerichte mindset, professioneel & pro-actief willen adviseren & verkopen

 

Medior/senior professionals

☆ die met een klantgerichte mindset, professioneel & pro-actief willen adviseren & verkopen

☆ die hun gespreksvaardigheden en mindset willen opfrissen 

☆ die klantgericht & professioneel willen omgaan met weerstand (ook klachten en slechtnieuws goed brengen)

Specifieke professionals

☆ KYC analisten die hun gesprekken willen professionaliseren (zonder weerstand gesprekken voeren)

☆ adviseurs die totaalgesprekken willen voeren met hun waardevolle klanten (van push naar pull) 

☆ professionals die hun patronen willen doorbreken (met of zonder IEMT)

☆ professionals die een negatief zelfbeeld hebben (met of zonder IEMT)

 

Resultaten

Je ontwikkelt je tot een betere professional met klantcontact. Vanuit zelfvertrouwen en met de juiste mindset & vaardigheden ga je gesprekken aan en maak je het verschil. Klachten worden omarmd en vertaald naar een compliment. Klanten beleven een enorm positief gesprek, je bent in staat echt te luisteren naar de behoefte van je klant; om de vraag achter de vraag naar boven te krijgen en vertaalt deze naar een waardevol advies. PiPtraining zet in op langdurige en duurzame klantrelaties. PiPtraining leert jou hoe je je rendement verhoogt tijdens het voeren van gesprekken. Deze ontwikkeling in jezelf creëert Return on Investment. 

Doelgroep 

De doelgroep voor onze programma's bestaat enerzijds uit de startende professional die een vliegende start wil maken in zijn carrière, anderzijds alle professionals (ook de doorgewinterde) die bijvoorbeeld meer diepgang willen (patronen willen doorbreken) in hun gesprekken onder het mom van een opfris training. Professionals die willen groeien, verder professionaliseren en ook die meer willen bereiken tijdens het voeren van gesprekken met minder energie.  

PiPtraining gaat voor structurele en duurzame veranderingen, altijd uitgewerkt in een maatwerk programma. 

I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me.

CRKBO docent 100x88.png
Logo-springest_edited.png
  • LinkedIn - Black Circle

© 2020 PiPtraining